Yeni Nesil Tanı Testleri

Home  /  Yeni Nesil Tanı Testleri

Günümüzde artan teknolojik gelişmeler sağlık alanında da büyük çığır açmış, yenliklere neden olmuştur. Bu yeniliklerden nasibini alan bir sağlık kolu da biyokimya ve mikrobiyolojik laboratuar testleridir. Artık nedensiz birçok hastalık çevremizde kol gezerken sizlerde yaptırdığınız testlerde ”Sonuç İyi”, ”herhangi bir probleminiz görünmüyor” şeklinde klinisyenlerden cevap almışsınızdır. Kliniğimizde birçok yeni test 5cc kan aracılığıyla yapılmakta ve sonuçlar hastalara 3-4 hafta gibi bir süre içinde ulaşmaktadır.

Kliniğimizde Gıda İntoleransı, Ağır metal, allerjen, bağırsak florası, besin duyarlılığı ve candida testi yaptırmak için hemen bizi arayıp randevu alabilirsiniz.

Yeni Nesil testler

Klinisyenler haklıdır çünkü yapılan tetkiklerinizde gerçekten bir problemle karşılaşılmayıp sorun yok gibi görünmektedir. Yeni çalışmalarla görülüyor ki birçok hastalık etkeni ve nedeni değişmekte, sahip olduğumuz testler bunları karşılamakta zorlanmaktadır. Artık özel test panelleri ile hastalık etyolojileri saptanabilmekte hastalara uygun tedaviler planlanabilmektedir.

Başlıca yapılan testler:

1-) Ağır Metal Testi: Gelişen sanayi artan endüstriyel beslenme , dişlerde amalgam (Siyah) dolgular, kirlenmiş deniz balıkları gibi birçok etken sonucunda ağır metallere maruz kalmaktayız. Birçok insan akut zehirlenmenin ne demek olduğunu bilir. Ağır metallerin zararlı olduğunu da bilir ancak kronik ve yavaş ilerleyen zehirlenmelerde kişiler genellikle sebebi bulmakta zorlanır.

Yapılan araştırmalarda Alüminyum’un Alzheimer, Otizm gibi hastalıklarda risk faktörü olduğu Civanın Otizm , Cilt Hastalıkları, birçok farklı tip alerjiye neden olduğu, Kurşun metalinin karaciğer böbrek yetmezliğine yol açtığı , anemiye neden olduğu, kas ve kan hücrelerinde hasara neden olduğu bilinmektedir.

Bunun gibi birçok metalin kanınızdaki düzeyini kliniğimize gelip test ettirebilirsiniz.

2-) Allerjen Testi: Alerji testi yıllardır yapılmaktadır. Ancak yapılan paneller yeterli sayı ve maddeyi içermemektedir.

Kliniğimizde yaptığımız testlerde:

• Besin
  • Deterjan
  • Fotoallerjen
  • Hayvan
  • Kimyasal
  • Polen alerjileri başlığında olmak üzere toplam 400 e yakın parametre incelenmekte. Ve 1-4 arası seviye ile şiddeti belirlenmektedir.

3-) Bağırsak Florası: Bağırsağımızdaki yararlı bakteri sayısı toplam vücut hücre sayımızın 10 katı kadardır. Bu yararlı bakteriler bağırsak emilimini düzenler ve birçok kronik hastalığın önlenmesinde başı çeker. Eğer kronik kabızlık veya ishal şikayetiniz varsa, Aktif bir reflünüz varsa, yemeklerden sonra şişkinliğiniz oluyorsa Probiyotik florası baktırmanız faydalı olacaktır.

4-) Besin Duyarlılığı:  ( Gıda İntoleransı Testi )Genel olarak savunduğum mantık şudur; ”Hastalık yok hasta var”. Bu durumdan yola çıkarak şunu da belirtmeliyim her besin her kişide aynı oranda yararlı veya zararlı değildir. Herkesin biyokimyasal ve genetik yapısı farklıdır. Bu nedenle besin duyarlılığı testi kişiye özel temel beslenme parametreleri için çok daha güvenilir bilgiler verecektir. Kaçınmanız gereken, sizi rahatsız eden ve birçok oto immün hastalığa neden olabilecek besinlerden uzak durmak en mantıklısı olacaktır. Eğer kilo sorununuz varsa ve bir günde bile belirgin kilo artışına neden oluyorsa, romatizmal yakınmalarınız varsa, hiperaktivite ve dikkat toplamada problemler yaşıyorsanız, yemek sonrası kendinizi yorgun hissediyorsanız besin duyarlılığı testi yaptırmanızı öneririz.

5-) Candida Testi: Candida sindirim sistemi ve idrar yollarında bulunan fırsatçı bir maya mantarıdır. Sayısı belli bir aralıktan yukarı çıkarsa birçok semptoma neden olabilmektedir. Erken belirtiler idrar yaparken yanma, genital bölgede kaşıntı, yoğun ve kokusuz vaginal akıntıdır. İlerleyen evrelerde ise ağız kokusu, kilo kaybı, depresif yakınmalar, cinsel isteksizlik, konsantrasyon bozukluğu gibi birçok durum görülebilir. Eğer belirgin kronik şikayetleriniz varsa Candida Testi yapılmasını önermekteyiz. Bunun dışında kliniğimizde Latent Asidoz, Laktoz, Fruktoz ve belirgin enzim testleri yapmaktayız.