Sindirim Sistemi Kaynaklı Eklem Ağrıları

Home  /  Sağlık   /  Sindirim Sistemi Kaynaklı Eklem Ağrıları

Sindirim Sistemi Kaynaklı Eklem Ağrıları

Sindirim sistemi floranızın osteoartrit ve eklem ağrısıyla direk olarak ilişkilisi bulunmaktadır. Osteoartrit (Halk arasında Kireçlenme) ve dejeneratif eklem rahatsızlıkları ülkemizde ve dünyada en önemli maluliyet nedenidir. Günümüze kadar tedavi stratejileri her zaman ağrıyı azaltmayı hedeflemiş inflamatuar faktörlerle çok ilgilenilmemiştir.

Yeni araştırmalara göre mikrobiyal florayı düzenlemek ve sindirim sistemini prebiotik destekleyerek güçlendirmek kireçlenme (Osteoartrit) ağrılarını azaltmakta ve buna ek olarak eklem inflamasyonunu baskılamaktadır.

İnflamasyon ve Kireçlenme (Osteoartrit) ilişkisi

Obezite eklem kireçlenmesi oluşumunda major risk faktörüdür. Obezite nedeniyle eklemlere çok daha fazla yük biner. Çalışmalarda kireçlenmesi (osteoartrit) olan deney farelerinde prebiotik beslenme devam etmezse vücutlarındaki inflamasyon artıyor ve eklemlerinin ağrı ve şiddetinde artış görülüyor. Ne zaman ki bu fareler oligofructose (bir çeşit inülin) ile beslenirlerse vücut ağırlıkları azalmasa da eklemlerinde inflamasyon azalmaktadır. Bu çalışma osteoartrit tedavisinde sindirim sistemi florasına çalışmanın önemini belirtmiştir.

Sadece Sindirim Sistemi Florası Mı Tedavi Ediyor?
Sindirim sistemi florasını düzenlemenin yanında probiotik tedavi bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmede, beyin aktivitelerinin düzenlenmesinde, moral bozuklukları ve sistemik inflamasyonlarda, kronik sağlık sorunlarında ve bunun gibi birçok problemde iyileşme sağlarlar.

Probiotiklerin Kısa Zincirli Yağ Asitlerine Etkisi Ve Sonuçları:
Probiotikler kısa zincirli yağ asitlerini fermentasyon sonucu bağırsaklarda üretilir ve vücut için birçok yararı bulunmaktadır. Kalın bağırsağınızdaki hücrelerin ana enerji kaynağıdır. Günlük kalori gereksiminin %10 ‘unu karşılarlar. Kısa zincirli yağ asitlerini artırmak için meyve, sebze ile beslenme arttırılmalıdır.

Gluten, Süt Veya Diğer Besin İntoleransları Eklem Ağrısına Neden Olur Mu?

Çevremizde en fazla gıda intoleransına neden olan besinler süt ve glutendir. Bir besine sensitivitesi olan kişi o besini tükettiği anda vücudunda pro-inflamatuar hücreler salgılanır ve bu hücreler beyin, eklemler dahil bir çok dokuya saldırır. Bazı kişilerde patlıcan ve patates alerjisi ve buna bağlı eklem ağrısı da görülmüştür. Özellikle nightshade grubu sebze adı verilen bir grup sebzede besin intoleransı çok daha sık görülmektedir. Bunlar Domates, Biber, Patates gibi çok tüketilen bitkilerdir.

Kişilere bu kadar geniş risk faktörü varken tanının kesin konulması için besin intoleransı testleri önermekteyiz. Testte bulunan intolere besinlerden uzaklaşmalı kişiye özel diyet hazırlanmalıdır.