Trigeminal Nevralji

Home  /  Mezoterapi Tedavisi  /  Trigeminal Nevralji

Tedavi olarak kliniğimizde Trigeminal Nevralji vakalarında Ağrı mezoterapisi, akupunktur ve ozon tedavilerini kombine olarak değişimli kullanmaktayız.

Beynimizde 12 adet büyük sinir bulunmaktadır. Bunlardan 5. Sinirin adı Trigeminal Sinirdir. Trigeminal sinirin 3 dalı vardır ve yüzde büyük br bolgenin sinirsel iletiminden sorumludur. Trigeminal nevralji ise bu sinir hattında ortaya çıkan, halihazırda %90 nedeni bilinmeyen, şiddetli, zonklayıcı, ataklarla karakterize bir ağrı türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Trigeminal sinir yüzde çene kaslarını, gözde şakak çevresini, ağız boşluğunun duyusal hissini oluşturur.

Trigeminal Nevralji en sık 50-70 yaş arasında görülüp hastaların %60 ‘ı kadınlardan oluşmaktadır. Ağrı genellikle devamlıdır ancak ani gelen yanma, çekilme hissi olmaktadır. Nedeni bulunabilen Trigeminal Nevraljilerin en önemli kısmını Multiple Skleroz(MS) ve tümörler oluşturur. Bunun dışında Zona ve bazı virüs hastalıklarında Trigeminal Nevralji ve benzeri bulgular oluşabilir.

Tanı koymada Ağrının birbirini takip eden en az 4 karakteristik özelliği vardır.

1. Trigeminal sinirin bir veya daha fazla dalına dağılım
2. Ani şiddetli, keskin, yüzeysel, bıçak saplaması gibi ve yanıcı şekilde
3. Ağrı şiddetlidir.
4. Trigger noktalarına dikkatsizce yapılan uyanlar ve günlük aktivite sırasında, yemek yeme, konuşma, yüz yıkama veya diş fırçalama sonucu oluşur.
5. Ataklar arası hastada semptomlar yoktur.

Tedavi ile birlikte Trigeminal Nevralji Hastalarının ağrıları rahatlamakta, atak sıklıkları azalmakta ve kalıcı değişiklikler görülme riski azalmaktadır.