Spor Yaralanmaları Tedavisi

Home  /  Mezoterapi Tedavisi  /  Spor Yaralanmaları Tedavisi

Spor yaralanmaları profesyonel sporculun artması ve her geçen gün daha başarılı olmak adına daha zorlu idmanlar antreman yöntemleri geliştirilmesi, darbeli sporlar yapılması gibi birçok nedenle son zamanda belirgin artış gösteren ve 1978 yılında İstanbul Üniversitesinde enstitüsü açılan yeni bir daldır. Spor yaralanmaları birçok alt başlıkta detaylı şekilde sıralanabilinir.

Ana başlıklar olarak;

• Burkulmalar
  • Kırıklar ve rehabilitasyonları
  • Çıkıklar
  • Rotator Cuff kası yaralanmaları
  • Aşil tendon problemleri
  • Diz problemleri(şişme vs)
  • Kaslarda belirgin çekilme hissi ve şişmeler
  • Tenisçi ve Golfçü dirseği gibi problemler sayılabilir.

Spor yaralanmaları akut yaralanmalar ve kronik yaralanmalar(Tenisçi dirseği) olarak 2 ye ayrılır. Spor yaralanması yapılan spora göre bölgesel özellikler gösterir. Örneğin futbolda baldır ve ayak bölgesi sakatlıkları sıkça görülür. Tenisçilerde dirsek, kol, omuz problemleri görülmektedir.

Tamamlayıcı Tıp bakış açısıyla sporcuları özellikle yaralanma öncesi tedavi etmek çok daha pozitif bir yaklaşımdır. Birçok sporcu hastamıza kupa terapisi, akupunktur, ozon ve mezoterapi yöntemlerini uygulamaktayız. Ancak yaralanma sonrası Ağrı mezoterapisi dokuda kas içine enjeksiyon yapılmadığından, etken maddenin bölge daha uzun süre kalmasını sağlar ve rahatlama oluşturur. Buna ek olarak yapılan kombine tedavilerle sporcunun tekrar eski sağlığına kavuşma süresi belirgin derecede hızlandırılır.