PRP

Home  /  Medikal Estetik  /  PRP

PRP (Platelet Rich Plasma), platelet yani trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulamasına verilen isimdir. Bu yöntemle bir kişiden alınan az miktardaki kan, Prp için özel hazırlanmış kit içine konulduktan sonra santrifüj edilip ve elde edilen platelet yönünden zenginleştirilmiş plazma, kişiye geri uygulanır.

Plateletler Ne İşe Yarar?

Plateletler veya trombositler, vücumuzda hasarlı dokuları onaran ve büyüme faktörlerini yapısında barındıran kan elemanlarıır. PRP uygulamasında hasarlı dokuya kan dolaşımıyla taşınabilecek olandan çok daha fazla platelet verilir. Bu amaçla diş implantlarında, ortopedik girişimlerde ve iyileşmeyen yara tedavilerinde başarıyla kullanılır.

PRP Uygulaması Hangi Amaçla Kullanılmaktadır?

Deri yaşlanması iç ve dış faktörlerin etkisiyle oluşan bir süreçtir. Bu süreçte derimiz bazı fiziksel özelliklerini kaybeder. Derimizi gençleştirmeye yönelik girişimlerin birçoğunda deride önce hasar yaratılır. Sonrasında yara iyileşmesinde olduğu gibi derinin iyileşme süreci desteklenir.Prp ise hasar sonrası iyileşmeyi destekler ve yenilenmiş bir cilt karşımıza çıkar.

PRP Hangi Alanlarda Kullanılıyor?

• Lazer, peeling, roller uygulamaları sonrası derinin hızla yapılanmasını sağlamak
  • Kırışıklıkları azaltmak, Diz ve Kas Hastalıklarını iyileştirmek
  • Deriye esneklik ve parlaklık kazandırmak
  • Sivilce, ameliyat, çatlak gibi her türlü yara izini azaltmak
  • Saç dökülmesini durdurmak ve yeni saç çıkmasını sağlamak gibi birçok farklı alanda ve tedavide kullanılmaktadır. Halen PRP ile ilgili çalışmalar sürmekte ve her gün yeni bir teaviyle karşımıza çıkmaktadır.
  • WhatsApp chat