Gıda İntolerans Testi

Doktor Gözetiminde Besin Testi..
Home  /  Gıda İntolerans Testi

Kliniğimde en fazla rastladığım ve çözüme bir türlü ulaşamamış hasta grupları Otoimmün hastalığı olanlar ve su içsem yarıyor diyen hastalarımız. Otoimmün hastalık skalası aslında çok geniş tek tek açıklaması bu kısa yaz için oldukça zor.

Şahsi düşüncem yıllardır devam eden otoimmün hastalıkların sadece baskılama tedavileri ile geçmeyeceği, yeni özgün farklı bir bakış açısı ile hastaları psikolojik, fizyolojik ve buna ek olarak beslenme açısından değerlendirilmesi gerekmektedir.

Toplumun çok büyük bir kesimi sindirim bozukluğu, mide yanmaları şikayeti ile ömrünü aynı tip ilaçları alarak geçirmekte bu ilaçların yan etkilerine ve kimyasal içeriklerine de maruz kalmaktadır. Kliniğimde beslenme ve intolerans çok önemli bir yer tutmakta. Total bir sağlık anlayışından bahsedilecekse hastanın sadece olan semptomu bizi aydınlatmaz. Yani hastanın başı ağırıyor ve görüntüleme yöntemlerinde de birşey elde edilmiyorsa ağrı kesici yazıp yollamanın hekimlik pratiği açısından doğru olduğunu düşünmemekteyim. Her türlü hastanın yaşadığı psikolojik durumu ve beslenmesini sorgulamaktayım.

Beslenme konusuna gelince hastalar ekranlarda medyada duyduğu sağlıklı olduğu her ürünü denemekte ve çare aramakta. Ancak her insan özel ve her besin maddesi, her kişiye aynı oranda maalesef faydalı değil. İşte tam burada hastalarıma ya eleminasyon testi önermekteyim (21 günlük besini kesme diyeti) ya da kaliteli bir besin testi yaptırmaktayım.

Kısacası birçok ürün rahat sindirilemiyor ve yeterince bağırsaklardan emilemiyor. Güneş zengini ülkemizde insanlar rahatlıkla Süt ürünlerine ulaşırken D Vitamini eksikliğinin bu kadar fazla oranda görülmesi emilim bozukluğunun derecesini gözler önüne seriyor.

Besin sindirim problemi tespitinde;

• Vücudunuzun bazı besin maddelerini pek de iyi tolere etmediğini düşünüyorsanız,
  • Yemeklerden sonra kendinizi hep yorgun hissediyorsanız,
  • Gaz, kabızlık, ishal, İrritabl Barsak Sendro mu gibi sorunlarınız varsa,
  • Kilo sorununuz varsa ve kilonuz bir günde bile kayda değer şekilde azalıp artabiliyorsa,
  • Yemek yemediğiniz zaman sorunlarınız azalıyorsa,
  • İltihapla seyreden cilt sorunlarınız varsa ve kaşınıyorsanız,
  • Migren, kronik yorgunluk hatta depresyo nunuz varsa,
  • Hiperaktivite ya da dikkat toplayamama gibi sorunlarınız varsa,
  • Kas, doku, eklem problemleri sıkça canınızı acıtıyorsa
  • Besin sindirim probleminiz olabilir.

Gıda intolerans testi konusunda (0212) 660 5660 veya (0541) 967 3861 telefonlardan detaylı bilgi alabilirsiniz.