Fibromiyalji Tedavisi

Home  /  Fibromiyalji Tedavisi

Fibromiyalji yoğun ağrı şikayetinin en önde olduğu bir hastalıklar kümesidir. Nedeni tam olarak anlaşılamamış olan bu hastalıkta bel, boyun, sırt ağrıları başta olmak üzere, sabah kalkmada zorluk, bağırsak şikayetleri, (gaz ve sancı) eklemlerde sertlik ve en küçük dokunuşta bile dayanılmaz ağrılara neden olan bir hastalıktır.

Toplam nüfusun %2 sinde Fibromiyalji görülmekte ve bu kişilerin %90‘ı kadınlardan oluşmaktadır. Fibromiyalji hastaları genellikle çevresinden hastalığına yeterince ilgi gösterilmemesinden , kişilerin bu derece yoğun ağrı çektiğini düşünmediğinden yakınır. Birçok hasta yataktan çıkamayacak şiddetle ağrılar yaşadığı için Depresyonla çokça karıştırılır.

Fibromyalji tedavisinde Ortodoks tıbbı ilaçlar, fizik tedavi ve bir kısım enjeksiyonlu tedaviler yapılmaktadır. Ancak hastalar bu tedavilerle maalesef tam şifaya kavuşamayıp bizlere başvururlar.

Fibromiyalji tedavisinde kliniğimizde takip ettiğimiz tedavi şeması şu şekildedir;

1-) Öncelikle kişinin hastalığının başlaması öncesinde yaşadığı fiziksel veya psikolojik bir travma var mı?
Çoğu Fibromiyalji vakasında psikolojik etmenlerin ön saflarda olduğunu düşünmekteyim.

2-) %90 oranında bağırsak problemi yaşayan bu hastaların bağırsaktaki bakteri florasını düzenlemek,bunun için beslenme önerileri sağlamak ve gerekirse bitkisel öneriler vermek.

3-) Hastaların kas ağrıları ve orgunluk şikayeti için Major – Minör –Rektal kombinasyon zon tedavisi uygulamak ve hastalığın yarattığı olumsuz etkiyi ortadan kaldırmaya çalışmak. Bu uygulama sonrası rahatlayan hastanın iyileşeceğine olan güveni artmakta ve motivasyonu üst seviyeye gelmektedir.

4-) Özel uzmanlık gerektiren kulak akupunkturu ile bozucu alanların frekans veya iğne ile tedavi edilmesi.

Fibromyalji tedavisi uzun süreli ve hasta – doktor arası güven birliğinin çok önemli olduğu, tedavi sonrası da 2-3 ayda bir görüşmeyi gerektiren meşakkatli bir yoldur.Kliniğimizde yapılan tedaviler sonrası iyileşen birçok hastamızla halihazırda görüşüp tedavilerini semptomlarına göre planlamaktayız.

Fibromiyalji Tedavisi ile ilgili bilgi almak için (0212)660 5660 veya (0541)967 3861 numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz