Akupunktur İle İrritable Bağırsak Sendromu Tedavisi

Home  /  Akupunktur  /  Akupunktur İle İrritable Bağırsak Sendromu Tedavisi

Akupunktur irritable bağırsak sendromu tedavisinde hastaların stresi azalmakta ve bağırsak ağrılarına neden olan semptomlar hafiflemektedir.

Organik bir patoloji ile açıklanamayan, barsak alışkanlıklarında değişim ve tuvalete çıkma ile rahatlayan kronik karın ağrısı ile karakterize bağırsağın fonksiyonel bir hastalığıdır.

Kadın cinsiyet, antibiotik kullanımı, uzamış bağırsak enfeksiyonu, östrojen kullanımı,kötü yaşam koşulları ve yüksek öğrenim görmüş olan kişilerde daha fazla görüldüğü belirlenmiştir.

Genel toplumda %5-20 arasında görülme sıklığı tespit edilmiştir. Türkiyedeki görülme sıklığı da bu orana çok yakındır. ABD’de bu hastalığın yıllık neden olduğu ekonomik kayıp 30 milyar doları bulmaktadır.

Kesin ve tek bir nedeni yoktur. Bir çok faktörün etkileşimi ile ortaya çıktığı düşünülmektedir. Motilite bozukluğu, visseral aşırı duyarlılık, intestinal inflamasyon ve infeksiyonlar, bakteriyel aşırı çoğalma, gıda duyarlılığı ve genetik suçlanan patogenetik faktörlerden birkaçıdır.

İBS hastalarının ekstra dikkatli olması gereken durumlar ise: Rektal kanama, Gece ağrıları, Elektrolit bozukluklar, Kilo kaybı, Anemi, Sedimentasyon yüksekliği, CRP yüksekliği, Ailede kolon kanseri, Ailede inflamatuvar barsak hastalığı olan durumlardır.

Tedavide genellikle laksatifler ve antidepresanlar kullanılmaktadır.

Akupunktur ile hastaların stres yükü azaltılmakta ve bağırsak ağrılarına neden olan semptomları hafifletmek amaçlı gerekli meriyen noktaları iğnelenmektedir. Akupunktur birçok sindirim ve bağırsak sorununda oldu gibi İBS hastalarında çok güzel sonuclar elde edilmektedir.