Akupunktur Egzema Tedavisi

Home  /  Akupunktur  /  Akupunktur Egzema Tedavisi

Akupunktur ve ozon tedavileri ile egzema hastalığında iyileşme görülmektedir. Ayrıca egzema hastalarında beslenme önerleri ve besin takviyeleri ile tedaviyi şekillendirmekteyiz.

Egzama derinin dış tabakasının kronik iltihabıdır. Hastalık bebekler ve çocuklarda sık görülür, yaşla azalır, nadiren erişkinlerde de görülür. Atopik dermatit de denir, bulaşıcı değildir. Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte genetik yatkınlık olduğu bilinmektedir.

• Çevresel faktörler
  • Alerjiler
  • Ciltte alerji yaptığı bilinen faktörler egzamayı tetiklemektedir ( lateks eldiven, sabun parfümü, yünlü kumaş vb.), Toz ve mite alerjisi
  • Aşırı temizlik, bölgenin sık sık yıkanması, Lateks hassasiyeti,
  • Cildi kazımak, keselemek yada kaşımak egzamayı tetikleyen önemli sebeplerdir.

Belirti olarak en çok kaşıntı, kızarıklık, deride çatlaklar, kızarıklıklar vb gibi durumlardır. Hastalık özellikle kış mevsimi ve kuru havalarda belirgin artış göstermektedir.

Egzema Çeşitleri;

• Kontakt Dermatit
  • Atopik Dermatit
  • Liken Dermatit
  • Seboreik Dermatit
  • El-Ayak avuç içi Dermatit
  • Variköz Dermatit
  • Asteatotik Dermatit
  • Statis Dermatit olarak sınıflandırılabilir.

Tedavide öncelikle minimum kaşımak ve bölgeyi kazımak gerekmektedir. Buna ek olarak hastalıklı bölge devamlı bir şekilde nemlendirilmelidir.